⭐️ بهبود کیفیت زندگی با تجربه عمل تنگی واژن

گشادی واژن چرا رخ می دهد ؟ برای تنگ کردن واژن چه روش های وجود دارد ؟ آیا تنگ کردن واژن درد دارد ؟ چه زمانی پس از تنگ کردن واژن می توان مقاربت جنسی داشت ؟ تنگ کردن واژن به چه روش های امکان پذیر است ؟ اینها از متداول ترین سوالاتی است که بانوان در رابطه با جراحی تنگ کردن واژن از پزشکان متخصص در این زمینه می پرسند.

⭐️ علت گشاد شدن واژن

بعد از زایمان های متعدد و یا حتی به دلیل افزایش سن و کاهش تولید هورمون استروژن، تولید کلاژن نیز کاهش می یابد و در نتیجه، از خاصیت ارتجاعی بافت واژن کم نیز کاسته خواهد شد.

دیواره واژن، متشکل از بافت های همبند متراکم است، جریان خونرسانی به این ناحیه به خوبی انجام می شود و رگ های عصبی بسیاری از این ناحیه عبور می کنند. به همین دلیل، کلاژن سازی در این ناحیه انجام می شود، و بالا رفتن سن و تغییرات ناشی از آن، بر روی واژن و ناحیه تناسلی تاثیر می گذارد. این بدین معناست که شاهد گشاد شدن واژن به مرور زمان خواهیم بود.

عکس واقعی قبل و بعد عمل تنگ کردن واژن

⭐️ گشادی واژن بعد از زایمان

زایمان، از جمله مواردی است که باعث می شود بافت همبندی واژن کشیده شود، کشیدگی که ممکن است دیگر به حالت طبیعی و اولیه خود برنگردد. هر چه زایمان در سنین بالاتر انجام شود، احتمال گشاد شدن واژن نیز بیشتر خواهد بود، زیرا که روند کلاژن سازی نیز به کندی صورت می گیرد.

برای اصلاح این مسئله، تعدادی از روش های جوان سازی واژن در دسترس است که همه آنها تا درجاتی واژن را از طریق روش های متنوع سفت می کند. این روش های درمانی از کرم و قرص گرفته تا درمان با لیزر یا فرکانس رادیویی و جراحی متغیر است. همه این روش ها مزایایی دارند و با توجه به نیاز بیماران گزینه مناسب توصیه می شود.

⭐️ انواع روش های تنگ کردن واژن چیست؟

برخی از تکنیک های تنگ کردن واژن، مانند لیزر درمانی، در واقع می توانند روغن کاری طبیعی واژن را افزایش دهند، و باعث می شوند رابطه جنسی لذت بیشتری داشته باشد.

گزینه های درمانی برای سفت شدن واژن شامل موارد زیر است:

  • کرم ها و لوسیون ها تنگ کننده واژن که اثربخشی آنها بحث برانگیز است و مطالعات قابلیت آنها را در تنگ کردن واژن اثبات نکرده اند
  • لیزر درمانی غیر تهاجمی
  • جراحی تنگ کردن واژن که بهبودی کامل ممکن است تا شش هفته و یا بیشتر طول بکشد.

⭐️ کرم، ژل و قرص برای تنگ کردن واژن

کرم های سفت کننده واژن ادعا می کنند که انعطاف پذیری و کشش واژن را بازیابی می کنند به طوریکه واژن احساس جوان شدن می کند. شما کرم یا ژل را به منظور سفت شدن در قسمت داخلی واژن می زنید. برخی از کرم ها ادعا میکنند این اتفاق فوری رخ می دهد و سفت شدن در قسمت داخلی واژن رخ میدهد. هرگونه احساس تغییر در استفاده از ژل یا کرم سفت کننده، دائمی نخواهد بود. در بیشتر موارد، این کرم ها به راحتی موکاس دیواره های واژن را خشک می کنند، که می تواند اصطکاک را افزایش دهد و باعث می شود شما در هنگام رابطه جنسی احساس درد داشته باشید و گمان کنید که واژن تنگ تر شده است.

⭐️ آیا قرص های سفت کننده موثرند؟

شرکت هایی که قرص های سفت کننده تولید می کنند ادعا می کنند که مصرف منظم آنها باعث برای تنگ کردن واژن می شود. با این حال، هیچ آزمایش بالینی برای اثبات عملکرد این قرص ها انجام نشده است. در حقیقت، متخصصان زنان و زایمان می گویند با مصرف قرص خوراکی هیچ کاری نمی توانید برای واژن خود انجام دهید و این داروها تاثیری ندارند. برای اینکه فرآورده ای به دارو تبدیل شود و توسط پزشک تجویز شود، باید آزمایشات دقیق انجام شود تا ثابت شود موثر است و استفاده از آن بی خطر است. هیچ نسخه ای از کرم های سفت کننده واژن در دسترس نیست و هیچ یک از آنها آزمایش های بالینی را برای اثبات ایمن یا موثر بودن انجام نداده اند

⭐️ تنگ کردن واژن با لیزر

تنگ کردن واژن با لیزر روش بسیار ایمن و موثری است. پزشک ابتدا ناحیه تناسلی را تمیز کرده و سپس پروب را به آرامی وارد می کند. کل این پروسه در حدود نیم ساعت و با کمترین میزان تهاجم و عوارض انجام می شود.عملکرد لیزر واژینال در زیر نشان داده شده است.

لیزر، با تخریب دیواره قدیمی و آسیب دیده واژن، تحریک کلاژن سازی و تولید بافت جدید را بهبود می بخشد، و باعث می شود تا خون بیشتری به این ناحیه برسد. با این کار، PH واژن ثابت نگه داشته می شود و جلوی رشد باکتری و میکروب ها نیز گرفته خواهد شد. نتیجه این پروسه، تنگ تر شدن دیواره واژن می باشد.

عکس تنگ کردن واژن با لیزر 

⭐️ تنگ کردن واژن با نخ

تنگ کردن واژن با نخ های جاذب، روشی است با کمترین میزان تهاجم و دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد. افرادی که بعد از زایمان دچار شلی دهانه واژن شده اند، و یا افتادگی واژن دارند، می توانند از این روش استفاده کنند، تا علاوه بر بهبود ظاهر ناحیه تناسلی، عملکرد این دستگاه نیز بهبود یابد.البته باید بگوییم نخ های متفاوتی برای انجام این جراحی وجود دارد که بهتر است مرکز معتبر را برای این عمل انتخاب کنید. چرا بر روی کیفیت نخ ها تاکید می کنیم زیرا نخ ها بعد از مدتی جذب بدن می شوند و اثر گذاری خود را با مرور زمان از دست می دهند این امری است طبیعی و در بسیاری از موارد خانم ها ترجیح می دهند روش بلندمدت تری را انتخاب کنند.

⭐️ تنگ کردن واژن به روش واژینوپلاستی

این جراحی معروف به روش واژینوپلاستی است و گاهی اوقات برای ترمیم آسیب وارده شده به واژن در نتیجه زایمان استفاده می شود به عنوان مثال، برای ترمیم عضله پرینه که به شدت پاره شده است و عضلات کف لگن که به شدت دچار افتادگی و شلی شده است. با این حال، واژینوپلاستی یک گزینه دائمی و قطعی برای افرادی است که می خواهند کانال واژن خود را باریک و در نتیجه سفت کنند، این روش می تواند تنگی و احساس واژن را برگرداند.

⭐️ نحوه انجام جراحی تنگ کردن واژن چگونه است؟

در طی روش سفت شدن واژن، جراح با برداشتن بافت اضافی، عضلات و بافت را در پشت واژن کوتاه می کند. جراح برای کاهش اندازه کانال واژن، بافت واژن و ماهیچه ها را به هم بخیه می زند.

چند روز اول پس از جراحی سفت شدن واژن احساس درد وجود دارد و ممکن است حداقل یک هفته طول بکشد تا بتوانید به فعالیت عادی برگردید. در کل بهبودی این روش ممکن است تا چندین هفته طول بکشد و ممکن است مجبور باشید قبل از رابطه جنسی یا استفاده از تامپون تا هشت هفته صبر کنید.

⭐️ مزایای تنگ کردن واژن

  • افزایش استحکام و کنترل عضلات و ماهیچه های واژن
  • افزایش میل جنسی
  • بالا رفتن اعتماد به نفس

⭐️ اقدامات و مراقبت های بعد از تنگ کردن واژن

  • ورزش و فعالیت های سنگین به مدت شش هفته، رفتن به استخر و شنا کردن به مدت سه ماه ممنوع می باشد.
  • بعد از جراحی، بهتر است فرد از نشستن های طولانی مدت خودداری کند، در چنین شرایطی فشار بیشتری به ناحیه تناسلی وارد می شود.
  • تا شش هفته بعد از جراحی، التهاب در لابیاها دیده می شود و کاملا طبیعی است. ایستادن و نشستن های طولانی مدت باعث افزایش التهاب و تورم لابیاها می شود. قرار دادن کیسه یخ، هر بیست دقیقه یک بار به کاهش التهاب کمک می کند.
  • بهتر است به مدت چند هفته تا یک ماه، از برقراری رابطه جنسی خودداری شود.
  • قبل از تماس دست ها با ناحیه تناسلی، از تمیز بودن دست ها مطمئن شوید.
  • از پوشیدن لباس های تنگی که باعث وارد آمدن فشار به ناحیه تناسلی می شوند، خودداری کنید.
  • احتمال افزایش ترشحات زرد رنگ طی چند هفته اول بعد از جراحی، کاملا طبیعی است. شستن ناحیه تناسلی با آب و صابون از میزان ترشح کم می کند.
  • سیگار کشیدن ممنوع می باشد. سیگار و نیکوتین موجود در آن، باعث می شود تا روند بهبودی به کندی صورت بگیرد.
  • رژیم غذایی سالم و مناسب، در تسریع روند بهبودی بسیار موثر می باشد. مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر، پروتئین، میوه و سبزیجات تازه همواره توصیه می شود، زیرا که از بروز یبوست و وارد آمدن فشار به ناحیه تناسلی پیشگیری می شود.
  • در صورت وجود درد بعد از جراحی، می توان از مسکن های تجویز شده از سوی پزشک استفاده کرد.

⭐️ تنگ کردن واژن همزمان با زایمان

همیشه این سوال مطرح می شود که تنگ کردن واژن همزمان با زایمان امکان پذیر است یا خیر ؟

دکتر نسترن زارع پورمی گویند که تنگ کردن واژن همزمان با زایمان امکان پذیر نیست ، زیرا تورم بارداری وجود دارد و نمی توان همزمان با زایمان تنگ کردن را انجام داد ، پس از زایمان باید دو الی سه ماه از آن بگذرد تا بتوان تنگ کردن واژن را انجام داد .

قبل از بارداری تنگ کردن واژن توصیه نمی شود ، بهتر است که تنگ کردن واژن را به بعد از بارداری موکول کنید ، یکی از نکات دیگری که باید در خصوص تنگ کردن واژن  در نظر گرفت این می باشد که تا یک ماه نباید نزدیکی داشته باشید و از برنزه کردن اجتناب نمایید  .

⭐️ تنگ کردن واژن همزمان با لابیاپلاستی

افرادی که برای عمل لابیا مراجعه می کنند اغلب دچار بدفرمی در قسمت لابیای مینور و یا لابیای ماژور هستند . در لابیاپلاستی با مشکلات چین خوردگی و یا بزرگی لابیای مینور قسمت از لابیا برداشته می شود و قسمت چپ و راست با یکدیگر به ظاهری یکسان دست پیدا می کنند . در رابطه مشکلات مربوط به لابیای ماژور گاهی اوقات به علت بزرگی زیاد ، لابیای مینور پنهان می شود که این امر هم با جراحی برطرف خواهد شد البته این اتفاق کمتر رخ می دهد بیشتر مراجعان ما از کوچک بودن لابیای ماژور شکایت دارند و تزریق چربی به لابیا را برای برطرف کردن این مشکل پیشنهاد می کنیم .

با توجه به توضیحاتی که در رابط با عمل تنگ کردن واژن بیان شد این دو عمل هیچ تداخلی با یکدیگر نخواهند داشت. انجام این دو عمل با انتخاب بهترین دکتر لابیاپلاستی و همچنین حوصله و صبوری بیمار و انجام مراقبت های لابیاپلاستی و مراقبت های عمل تنگ کردن واژن کاملا امکان پذیر است.

 

⭐️ تجربه برترین خدمات با کلینیک ما

متخصصین کلینیک دکتر زارع پور تمامی نکاتی را که شخص پس از تنگ کردن واژن باید انجام دهد را بعد از جراحی توضیح می دهند، تا بهترین نتایج را از تنگ کردن واژن به دست بیاورند.


با ما تماس بگیرید