جوانسازی واژینال بیشتر در خانم های میانسال طرفدار داشت اما با گذشت زمان خانم های جوان برای زیباتر شدن اندام تناسلی خود از روش های جوانسازی واژن استفاده می کنند که هزینه عمل زیبایی واژن و روش های غیر جراحی بسته به روش استفاده شده و دستمزد پزشک متفاوت می باشد.

برای جوانسازی واژن چه کنیم؟

از سن ۳۰ سالگی به بعد با کاهش تولید هورمون های بدن ، حجم واژن بانوان کم می شود و دچار شل شدگی می شود و حتی ممکن است در افرادی که زایمان نیز نداشته اند این اتفاق رخ دهد.شل شدن واژن می تواند در رابطه جنسی آن ها نیز تاثیر منفی ایجاد کند. بافت واژن مانند سایر اعضای بدن با افزایش سن دچار پیری می شود.افزایش وزن، چاقی و زایمان عواملی هستند که می تواند منجر به شل شدگی بافت واژن شود که باعث بی اختیاری ادرار یا افتادگی رحم می شود. برای حل این مشکل ها می توان از روش های جوانسازی واژن کمک گرفت.  در ادامه مطلب در رابطه با روش های جوانسازی واژن توضیحاتی داده شده است .

چه مناطقی را می توان با جوانسازی واژن بدون جراحی درمان کرد؟

کانال واژن، لابیا و ولو همه با جوانسازی واژن غیر جراحی قابل درمان هستند.

قرص، ژل و کرم در جوانسازی واژن موثرند؟

ژل ها، کرم ها و قرص های سفت کننده واژن به جای تسکین علائم مسائل مرتبط مانند بی اختیاری ادرار در استرس، فقط بر روی سفت شدن دیواره های واژن تمرکز دارند که آن هم نتیجه بسیار کوتاه مدت دارد. کرم ها و قرص های سفت کننده واژن معمولاً از طریق اینترنت فروخته می شوند و توسط هیچ ارگان پزشکی تأیید نشده اند. دارویی که تأیید شده و اثبات شده است فقط از طریق داروخانه یا از طریق نسخه قابل فروش است. استفاده از ژل یا کرم سفت کننده واژن می تواند باعث عفونت یا واکنش آلرژیک به مواد شود

جوانسازی ناحیه تناسلی با تزریق چربی

در خانم هایی که آلت تاسلی حجم خود را از دست داده و  لاغر و چروکیده شده است تزریق چربی روش خوبی است. چربی ها به لابیاهای ماژور تزریق می شوند و لابیاهای بزرگ که تاثیر مستفیم در زیبایی آلت  تناسلی دارند چاق تر می شود که فیم تزریق چربی را می توانید ببینید.در این مورد چربی به واژن تزریق می شود که معمولا این چربی از بدن خود فرد گرفته می شود به همین دلیل،سلول های چربی به زودی از بین نمی رود و با چربی های طبیعی بدن ادغام می شودو حاوی سلول هایی است که باعث جوانسازی واژن می شود. تزریق ژل به واژن از روش هایی است که نتایج آن مشابه تزریق چربی است تنها ماندگاری آن متفاوت است.منتها چون مقدار زیادی باید تزریق شود شاید خیلی مقرون به صرفه نباشد.

مزایایی تزریق چربی به واژن

از جمله مزیت های تزریق چربی به واژن ماندگاری بالا، بهبود نسبی لذت جنسی، روشن تر شدن پوست واژن، عدم احتیاج به برش جراحی و کارهای تهاجمی و بخیه در محل تزریق را می توان نام برد.

لیزر جوانسازی واژن

در دهه های اخیر ما شاهد طراحی و تولید لیزر های متنوعی هستیم که در مدل ها و برند های مختلف وجود دارند و می توانند طیف گسترده ای از اقدامات درمانی و زیبایی را انجام دهند.از جمله این اقدامات:

تنگ کردن واژن

اگر به دلیل زایمان، افزایش سن؛ یائسگی، و یا به هردلیل دیگری احساس می کنید واژن شما همان حالت ارتجاعی روزهای ابتدایی روابط جنسی خود با همسرتان را از دست داده اید این نوید را به شما می دهیم که لیزر ها تا حد زیادی در تنگ کردن واژن شما موفق خواهند بود.لیزر از دهانه واژن وارد شده و با کلاژن سازی به تقویت عضلات شما کمک می کند. البته تنگ کردن واژن با روش جراحی هم انجام می گیرد که قطعا نتایج قطعی و ماندگار تری خواهد داشت.

نحوه عملکرد لیزر برای تنگ کردن واژن

جوانسازی واژن با لیزر معمولاً شامل دو دوره درمانی است که ۴-۶ هفته با هم فاصله دارند، اگرچه بعضی از افراد به جلسات بیشتری نیاز دارند. پزشک میله کوچکی را به آرامی داخل واژن می کند. بعد از آن میله به آرامی به عقب کشیده می شود و یک پرتوی لیزر سوراخ هایی کوچک در پوشش واژن ایجاد می کند. این سوراخ ها می توانند جریان خون جدید و رشد بافت درون واژن را تحریک نمایند. در طول انجام تنگ کردن واژن با لیزر این کار احساس درد نخواهید کرد و معمولاً کل کار حدود ۱۰ دقیقه به طول می انجامد. برای آماده شدن برای درمان نیاز به انجام هیچ کاری نیست.

رفع تیرگی واژن

یکی دیگر از اقداماتی که از سوی لیزر ها انجام شدنی و ممکن است، روشن کردن رنگ پوست تان در ناحیه واژن است. واژن برخی از خانم ها به دلایل مختلف می تواند دچار تیرگی شود. این نکته را از ما داشته باشید که بانوان عزیز، اصلا نگران این موضوع نباشید زیرا که این اتفاق امری طبیعی است و تعداد زیادی از زنان این مشکل را دارند.تعداد جلساتی که برای بلیچینگ یا سفید کردن واژن نیاز است در افراد مختلف متفاوت خواهد بود.

مراقبت از اندام تناسلی و مخفی شما به اندازه ظاهر بیرونی شما مهم است. بسیاری از خانم ها نسبت به رنگ واژن و نواحی اطراف واژن خود حس خوبی ندارند. این می تواند نتیجه تکنیک های مختلف از بین بردن مو یا افزایش سن، عدم تعادل هورمون ها و یا ژنتیک باشد که باعث شده است، مناطق تناسلی رنگ تیره تری داشته و تغییر رنگ یابد.

نیازی به گفتن نیست که تغییر رنگ در اطراف واژن و واژن اغلب صمیمیت با فرد مورد علاقه خود را برای خانم ها دشوار می کند یا این که خود را محدود به لباس زیر می کنند. اکنون می توان با سفید شدن واژن این حس بد را کاهش داد.

جوان سازی واژن با روشن کردن قسمت های تیره چگونه با لیزر انجام می شود؟

با استفاده از یک پرتوی لیزر ویژه با تکنولوژی بالا، که یک تکنیک ابتکاری در سطح است Vulvar Bleaching اعمال می شود. بلیچینگ واژن با لیزر یک روش کم خطر است که می تواند نتایج چشمگیری داشته باشد.

با استفاده از لیزر واژن می توان به طور دائمی بافت های تیره رنگ را در ناحیه واژن یا حتی در پرینه از بین برد. این عمل بسته به مورد با استفاده از جدیدترین نسل لیزر، در سه جلسه یا بیشتر انجام می شود و معمولاً هر جلسه ۱۰-۱۵ دقیقه طول می کشد تا انجام شود. با استفاده از لیزر، حذف لایه ملانین موجود در ناحیه حساس امکان پذیر می شود و بنابراین منبع رنگ نامطلوب درمان می شود. این روش پس از قرار ملاقات و با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود. در دوره بعد از عمل، مراقبت های بهداشتی منطقه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و توصیه می شود که اولین رابطه جنسی بعد از ۳-۴ روز پس از جلسه انجام شود.

مراقبت ها

برخی از خانم ها عوارض جانبی از جمله ناراحتی جزئی و تورم بعد از درمان را گزارش می کنند اما این علائم به طور کلی پس از چند روز از بین می روند. جراح زیبایی زنان به شما توصیه می کنند تا ۴-۵ روز بعد از عمل، رابطه جنسی برقرار ننمایید و از تامپون استفاده نکنید. شما باید طی چند ماه آینده متوجه بهبودی شوید. نتایج به طور تقریبی ۱۸ ماه تا دو سال دوام دارد و بیشتر زنان هر ۱۲ تا ۱۸ ماه یک درمان “نگهدارنده” دارند.

فواید جوان سازی واژن با لیزر

بدون بیهوشی بوده و عوارض خاصی ندارد.مناسب برای افرادی که تمایل به استفاده از داروهای هورمونی را ندارند .

آیا جوانسازی واژن با لیزر درد دارد؟

جوانسازی واژن با لیزر درد بسیار کمی دارد.ممکن است برای شما از کرم بی حسی استفاده کنند.اگر پس از انجام دادن لیزر التهاباتی داشتید با گذاشتن تکه ای یخ، مشکل برطرف می شود.

جوانسازی واژن با استفاده از کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یک روش درمانی غیرجراحی و غیرتهاجمی برای سفت شدن واژن است. این یک روش درمانی محبوب است که پزشک از طریق سوزن هایی گاز کربن دی اکسید را به درون واژن تزریق می کند.پس از آن بدن شما احساس می کند که کمبود اکسیژن در منطقه وجود دارد و باعث افزایش جریان خون در منطقه می شود. این امر به بهبود و ترمیم بافت ها برای بهبود موارد زیر کمک می کند:

  • پوست واژن شل
  • دیواره های واژن شل
  • خشکی واژن

نحوه عملکرد کربوکسی تراپی واژن

بسیاری از بیماران فقط پس از یکبار کربوکسی تراپی متوجه نتایج می شوند. به طور معمول هیچ عارضه جانبی این درمان وجود ندارد و شما می توانید بلافاصله پس از آن، فعالیت های عادی روزمره خود را از سر بگیرید. اگر از خود می پرسید که چگونه بدون جراحی یا سایر اقدامات ناراحت کننده واژن خود را سفت کنید، هیدروکسی تراپی ممکن است یک انتخاب عالی برای شما باشد.در این روش با استفاده از سوزن هایی، دی اکسید کربن که یک نوع گاز غیرسمی است  وارد قسمت های مورد نظر  واژن می شود که منجر به اکسیژن رسانی بهتر و جوانسازی واژن می شود. معمولا متخصصین زنان از کربوکسی تراپی واژن هم  برای از بین بردن تیرگی های کشاله ران و افزایش کلاژن سازی برای مستحکم تر شدن بافت واژن استفاده می کنند.

فواید کربوکسی تراپی

  • بهبود خونرسانی
  • یک راه حل مناسب برای جوانتر شدن واژن و به دلیل عروق جدیدی که ایجاد می کند باعث بهتر شدن بافت ها می شود.

در چه کسانی نباید کربوکسی تراپی انجام شود

  • بیماری های قلبی عروقی
  • کسانی که مشکل کلیه دارند
  • افرادی که سرطان دارند.
  • خانم های شیرده و باردار
  • خانم هایی که بیماری های شدید پوستی دارند

توصیه های پس از کربوکسی تراپی

  • از انجام فعالیت سنگین خودداری کنید.
  • تا ۱ روز از استخر استفاده نکنید.
  • التهابات پوستی واژن تا حدود نیم ساعت بعد از بین می رود.
  • بهتر است پس از آن استراحت کافی داشته باشید.
  • نتایج آن را نمی توانید فورا مشاهده کنید و باید صبر داشته باشید تا نتایج را مشاهده کنید.

جوانسازی واژن  با استفاده از پی آر پی

از دست دادن میل جنسی، اختلال عملکرد جنسی و یا بی اختیاری ادرار، روزانه میلیون ها زن را تحت تأثیر قرار می دهد. فارغ از سن زن، این اختلالات، زندگی آن ها را تحت تأثیر قرار می دهد. بسیاری از عوامل در اختلال برانگیختگی جنسی زن دخیل هستند، به طور عمده تغییرات هورمونی، جسمی، روانی و رابطه ای از مهم ترین آن ها می باشد. کاهش سطح هورمون های تستوسترون و استروژن، خشکی واژن، شرایط مزمن سلامتی و استرس عامل اصلی و مهم آن هستند. جوانسازی واژن با  PRP بخشی از یک رویکرد تلفیقی است که برای درمان اختلالات فوق الذکر طراحی شده است.

چه چیزی در این روش دخیل است؟

PRP حاوی غلظت بالایی از پلاکت ها و پروتئین های فعال زیستی است که در صورت لزوم با استفاده از پرتوی لیزر باعث آزاد شدن فاکتورهای رشد برای تقویت کلاژن و تشکیل الاستین می شود.

روش پی آر پی برای جوانسازی قسمت های مختلف بدن انجام می شود.این روش برای رسیدن به ارگاسم در زنان بسیار موثر می باشد. پلاکت هایی که در خون موجود است منجر به کلاژن سازی می شود و باعث ترمیم بافت های پوست خواهد شد. در واقع پلاسمای غنی از پلاکت وارد پوست می شود که از وظایف اصلی پلاکت ها جلوگیری از خونریزی و لخته شدن خون و همچنین ترمیم بافت های آسیب دیده است. کسانی که دچار بیماری های پوستی هستند و کسانی که پلاکت های آن ها دچار مشکل شده است، نباید روش پی آر پی را انجام دهند.

نتیجه تزریق پی آر پی

نتیجه تزریق پی آر پی در واژن پس از حدود یک ماه قابل مشاهده است.روش پی آر پی برای کسانی که پوست آن ها دچار صدمه شدیدی شده است مناسب نیست. با توجه به سلول های بدن هر فرد، نتیجه درمان پی آر پی نیز در افراد مختلف متفاوت است.کسانی که در سنین بسیار بالا هستند، اگر دچار بیماری های شدید باشند و تغذیه سالم نداشته باشند نتیجه خوبی از پی آر پی واژن نمی گیرند. این روش هزینه زیادی دارد. اما با بهبود مشکلات زنان منجر به آرامش آن ها می شود و برای زنان بسیار مفید می باشد.

جوانسازی ناحیه تناسلی با مزوتراپی

مزوتراپی روشی است که از تزریق ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و هورمون‌ها برای جوانسازی استفاده می‌کند. در مزوتراپی تزریق کوکتل‌های مخصوص مزوتراپی به مزودرم پوست انجام می‌شود. در رفع تیرگی واژن با روش مزوتراپی ایجاد سوراخ‌های ریز در پوست موجب تحریک مکانیکی کلاژن، الاستین و افزایش گردش خون در ناحیه مورد نظر می‌شود، پس از آن تزریق داروهای مناسب برای زیبایی و رفع تیرگی واژن نیز موجب تحریک شیمیایی می شود و بدین صورت است که مزوتراپی به جوانسازی و رفع تیرگی پوست واژن کمک زیادی می‌نماید.

جوان سازی واژن با لیفت با نخ

مجله Allure روش لیفت با نخ را روش جدیدی در نظر گرفته است. درمان لیفت با نخ چند سال پیش محبوبیت پیدا کرد که اولین بار توسط افراد مشهوری مانند گوینت پالترو تأیید شد. در آن زمان، لیفت با نخ هنوز هم تا حدودی بحث برانگیز تلقی می شد زیرا این فناوری کامل نشده بود. پیشرفت ها به این روش کمک کرده و آن را به یک روش بسیار پرطرفدار تبدیل کرده اند.

کسانی که لیفت با نخ دریافت می کنند، نخ های دارای درجه پزشکی را روی محل مورد نظر قرار می دهند. پس از آن، این نخ ها به بالا کشیده می شوند و نتیجه مطلوبی را به بیمار می دهند. طبق انجمن جراحان آمریکا، روش لیفت با نخ باعث پاسخ طبیعی می شود. پوست در ناحیه آسیب دیده کلاژن بیشتری تولید می کند و کلاژن دقیقاً همان چیزی است که برای ظاهر جوان لازم است. کلاژن باعث متراکم شدن پوست می شود که پس از انجام لیفت با نخ باعث نتایج طولانی مدت می شود.

مزایا و معایب روش لیفت با نخ

تعیین این که آیا این روش جوانسازی برای شما مناسب است یا خیر، به درک مزایا و معایب آن بستگی دارد.

برخی از بزرگ ترین مزایا و معایب استفاده از درمان لیفت با نخ شامل موارد زیر است:

  • این روش سریع و غیر تهاجمی است.
  • برای بهره مندی از درمان لیفت با نخ مجبور به بیهوشی عمومی نخواهید بود.
  • زمان بهبودی پس از اتمام کوتاه خواهد بود – ممکن است قرمزی و تورم اولیه وجود داشته باشد اما طی چند روز از بین می رود.
  • این یک روش واقعا همه کاره است که می تواند در مناطق مختلف که نیاز به جوانسازی دارند، اعمال شود.
  • هیچ برش بزرگی وجود نخواهد داشت.
  • نتیجه این روش ماهیتا موقتی.

چه کسی یک گزینه ایده آل برای لیفت کردن با نخ است؟

اگر قصد درمان با لیفت نخ را دارید، برای بحث در مورد این گزینه باید به پزشک خود مراجعه کنید. پزشکان بیماران را از قبل ارزیابی می کنند تا مناسب بودن آن ها را برای این روش ارزیابی کنند.

جوان سازی واژن با روش های جراحی

در زمینه زیباسازی واژن اقدامات متنوع و روش های متنوعی بکار گرفته می شود مثل: لابیا پلاستی، واژینوپلاستی، پرینورافی. هر کدام از این روش ها برای حل و رفع بخشی از مشکلات آلت تناسلی خانم ها  بکار گرفته می شود.برای مثال لابیا پلاستی برای این منظور بکار می رود که لابیا های بزرگ که ظاهری نازیبا را رقم میزنند از حالت ناخوشایندی که ایجاد می کنند بهتر جلوه کنند. در این روش لابیا ها ممکن است با لیزر و یا با تیغ جراحی برش داده شده  و قسمت های اضافه برداشته می شود.در واژینو پلاستی و پرینورافی هم هدف از انجام و بکار گیری این روش ها تنگ کردن واژن است و افزایش میل و لذت جنسی است.

لیزر درمانی که در موارد بالا توضیح دادیم یکی از انواع روش های جوانسازی واژن است و گاهی اوقات با موارد زیر ترکیب می شود:

  • لابیاپلاستی، روشی رایج تر که شامل کاهش طول لب مینور است.
  • کاهش هود کلیتورال، که اغلب همراه با لابیاپلاستی است.
  • لابیا ماژورپلاستی، روشی است که باعث کاهش اندازه لب های خارجی می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *