⭐️ آیا عمل لابیاپلاستی و ختنه یکی است ؟

روزانه از طریق وب سایت و همچنین شبکه های اجتماعی پاسخ گوی سوالات بسیاری از شما عزیزان هستیم .  یکی از سوالاتی که اخیرا با آن مواجه می شویم این است که لابیاپلاستی و ختنه چه فرقی باهم دارند . حقیقا به این دسته از عزیزان توصیه می کنیم که مطالب جراحی لابیاپلاستی چیست را حتما مطالعه کنند و همچنین فرق این دو عمل را در زیر به صورت مختصر برای شما ذکر می کنیم.

بزرگ بودن وغیرقرینه بودن لابیا مینورها علاوه بر کاستن زیبایی ناحیه تناسلی ، سبب اختلال فعالیتهای روزمره بانوان می شود، بسیاری از بانوان به دلیل اینکه نمی توانند به راحتی ورزش کنند ، یا لباس های تنگ بپوشند ، یا عدم رضایت همسر در زمان فعالیت جنسی از بزرگ بودن لابیا مینورها شکایت دارند.

⭐️ دلایل بزرگ بودن لابیاها

  • حاملگی
  • یائسگی
  • ژنیتک
  • افزایش وزن
  • و …

در عین حال که این جراحی یک عمل کوچک است ، اما به دلیل حساس بودن ناحیه عمل و داشتن غدد لنفاوی متعدد باید این جراحی با ظرافت خاصی انجام شود تا آسیبی به ناحیه تناسلی وارد نشود.

⭐️ کدام روش جراحی برای کدام لابیا مناسب است ؟

در صورتی که لابیا مینورها حالت مثلث شکل باشد، باید ازروش wedge  استفاده شود ، در صورتی که لابیاها به شکل عرضی بزرگ باشند ، باید جهت جراحی از روش هلالی استفاده شود .

در مواقعی که لابیا مینورها بسیار بزرگ هستند جراح باید دقت نماید در حین جراحی بخش ها ونواحی روی لابیا مینورها برداشته شود .

و اما برای کسانی که لابیاهای کوچک دارند اما به دلیل نامتقارنی اقدام با انجام لابیاپلاستی می کنند دکتر نسترن زارع پور روش لابیاپلاستی بدون بخیه یا همان سافت سرجری را انجام می دهد.

⭐️ آیا لابیاپلاستی عمل ختنه است ؟

متاسفانه در برخی از مناطق کشور هنوز عمل ختنه برای دختران انجام می شود ، کاملا با عمل لابیاپلاستی متفاوت است ، در عمل لابیاپلاستی جراح زیبایی زنان بخش های زائد لابیاها که از زیبایی ناحیه کاسته است ، را جراحی می نماید ، اما در ختنه نه تنها لابیا مینورها برداشته می شود بلکه کلیتوریس و قسمتی از لابیا ماژورها را هم بر می دارند، عمل ختنه سبب دفرمه شدن ناحیه تناسلی می شود ، حتی در برخی از بانوان سبب ناباروری و درد هنگام نزدیکی شود ، بنابراین عمل لابیاپلاستی و ختنه معادل هم نیستند.

 

⭐️ لابیاپلاستی با لیزر بهتراست یا جراحی

عمل لابیاپلاستی به دو صورت انجام می شود، اگر جراحی بر روی پرینه انجام شود و یا کوچک کردن کلیتوریس انجام شود، باید از روش جراحی انجام شود ، که این جراحی را می توان هم با بی هوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام داد .

اما اگر لابیاپلاستی به تنهایی انجام شود ، توصیه دکتر زارع پور جراح زیبایی زنان لابیاپلاستی با لیزر است ، معمولا در این روش از بی حسی موضعی استفاده می شود و به شکل سرپایی در مدت زمان کمی قابل انجام است .

بسیاری از بانوان اصرار دارند که لابیاپلاستی را حتما با لیزر انجام دهند ، دراین خصوص باید بیان کرد براساس وضعیت واژن و وضعیت لابیا مینورها تعیین می شود که کدام روش عمل لابیاپلاستی انجام شود .