جراحی ترمیم لابیاپلاستی

 

جراحی لابیاپلاستی برای بار دوم

بیشتر مردم فکر می کنند که ترمیم لابیاپلاستی عملی می باشد که لزوما پس از لابیاپلاستی بار اول باید انجام شود ، این دیدگاه اشتباه است ، زیرا عمل ترمیم در بیمارانی انجام می شود که عمل اولیه لابیاپلاستی آنها با تکنیک غلط انجام شده است و از نتیجه عمل ناراضی هستند.بعضیا عمل ترمیم لابیاپلاستی را مانند تزریق بوتاکس می دانند  که نیاز به ترمیم دارد و این کاملا اشتباه است .

عمل ترمیم لابیاها در برخی از مواقع بسیار سخت می باشد ، زیرا در عمل ترمیم اولیه به دلیل عدم تکنیک جراح و نداشتن تخصص و تبحر جراح لابیاپلاستی ، به بافت آسیب وارد شده است و نیاز است که در عمل ترمیمی لابیاها نیاز به انجام پیوند و یا گرفت می باشد .

 

labiaplasty

 

چه زمانی می توان عمل ترمیمی لابیاها را انجام داد ؟

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که عمل ترمیمی را شش ماه پس از عمل اولیه می توان انجام داد ، زیرا عمل ترمیم زود هنگام می تواند باعث ایجاد عوارض بدتری شود .

چرا جراحی ترمیمی لابیا ؟؟

معمولا ممکن است در عمل لابیای اولیه سایز لابیاها به اندازه زیادی کاهش پیدا کرده باشه و یا اینکه کلا لابیاها برداشته می شود. در حالت دیگر ممکن است که لابیا ها با وجود جراحی هنوز بزرگ و نامتقارن باشد و فرد دوباره در خواست این عمل را داشته باشد.

آیا عمل لابیاپلاستی نقاهت طولانی دارد ؟

دوره نقاهت خاصی ندارد ،  24 الی 72  ساعت استراحت و استراحتش هم به گونه ای است  که کار سنگین و دائم سرپا نباید داشته باشید و اینکه تا 1ماه رابطه و ورزش سنگین نباید داشته باشید .اما بعد از جراحی ترمیمی لابیا نیاز به استراحت بیشتری می باشد.

 

نکات مهم در خصوص لابیاها

 

آیا اندازه لابیا در تمامی بانوان یکسان است ؟

خیر – در تمامی بانوان سایز لابیاها یکسان نیست ، سایز لابیاها به میزان چربی هایش بستگی دارد ، هرچه میزان چربی بیشتر باشد ، لابیاها دارای سایز بزرگتری هستند .

 

بهداشت لابیاها

یکی از سوالات متداولی که بیان می شود این است که آیا با اسپری های معطر و یا صابون های معطر می توان لابیاها را تمیز کرد ؟ در پاسخ به این سوال باید بیان کرد که تمیز کردن لابیاها با صابون معمولی و آب کافی می باشد .

استفاده از اسپرهای معطر و یا صابون های عطر دار باعث تحریک آن خواهد شد ، زیرا پوست لابیاها ظریف است و استفاده از محصولات قوی سبب تحریک آنها می شود .

واریس فرج

در برخی از بانوان باردار واریس فرج رخ می دهد ، این واریس باعث می شود که در لبه های کوچک و بزرگ رگ های واریس دیده شوند .

علت واریس فرج

علت رخ دادن این امر افزایش یافتن جریان خون در هورمون های حاملگی و اندام لگن می باشد ، این واریس معمولا در سه ماه سوم بارداری بیشتر رخ می دهد .

آیا واریس فرج خطرناک است ؟

خیر – زیرا پس از مدت زمان کمی ازگذشت زایمان این رگ ها از بین میروند ، بانوانی که به این بیماری مبتلا می شوند توصیه می شود که مدت زمان طولانی ایستاده نباشند و از پوشیدن لباس های تنگ خودداری نمایند