⭐️ لابیاپلاستی میل جنسی را بیشتر می کند یا کمتر ؟

لابیاپلاستی (Labiaplasty) یک نوع عمل جراحی زیبایی محسوب شده که در آن شکل ظاهری لبه ی داخلی (لابیا مینور) یا لبه بیرونی (لابیا ماژور) واژن تغییر شکل و بهبود داده می شود.همانطور که می دانید عمل زیبایی لابیاها در درجه اول باعث زیبایی ناحیه تناسلی می شود،  در بانوانی که در بخش لابیاها دارای پوست اضافه ، چین و چروک هستند ، جراح با از بین بردن چین و چروک و بخش های اضافه که ناحیه کلیتوریس را تحت پوشش قرار داده است وسبب کاهش میل جنسی شده است ، افزایش حس جنسی را ایجاد می کنند

⭐️ دلایل انجام لابیاپلاستی چیست؟

۱- زیبایی واژن
۲- بهبود ظاهر نامتقارن
۳- احساس درد در رابطه جنسی یا فعالیت ورزشی
۴- تحریک کم ناحیه کلیتوریس به دلیل وجود پوست اضافه کلاهک کلیتوریس

⭐️ چه رابطه ایی بین عمل لابیاپلاستی و میل جنسی وجود دارد؟

⭐️ افزایش حس جنسی به چه عواملی بستگی دارد؟

در ابتدا باید بیان کرد که رسیدن به ارگاسم ، افزایش حس جنسی ، لذت بردن از مقاربت جنسی در اشخاص مختلف متفاوت است و مسئله  ساده ای نیست ، از سوی دیگر در بانوان افزایش حس جنسی به عوامل مختلفی نظیر سن ، افزایش تحریک نقاط حساس و جوانسازی بافت واژن ، سفتی و قوام واژن بستگی دارد .

⭐️ تاثیر غیر مستقیم لابیاپلاستی و افزایش میل جنسی

هستند بانوانی که قبل از ازدواج نگران ظاهری واژن خود هستند و مدام سوال می کنند که آیا می توان قبل از ازدواج جراحی لابیاپلاستی انجام داد؟  اگر لابیاپلاستی انجام دهد جای بخیه ها طوری خواهد بود که همسرم متوجه این عمل خواهد شد ؟ ی اینکه خانم هایی که ازدواج کرده اند از تیپری و شلی و افتادگی لابیاهای خود شکایت می کنند. تمامی این نکته هایی که ذکر کردیم نشان از این دارد که  خانم ها به دلیل اینکه ظاهر واژن خود را دوست ندارند میلی به برقراری رابطه جنسی ندارند . زمانی که عمل لابیا صورت می گیرد اعتماد به نفس در خانم ها بیشتر شده و خودشان برای رابطه جنسی پیش فدم می شوند.

بسیاری از بانوان پس از انجام لابیاپلاستی می گویند که زندگی زناشویی آنها به میزان قابل توجهی بهترشده است و نه تنها در زمان مقاربت خجالت نمی کشند بلکه تمایل بیشتری به انجام نزدیکی دارند .

⭐️ تاثیر مستقیم لابیاپلاستی و افزایش میل جنسی

در بسیرای از موارد هزممان با لایباپلاستی عمل کلیتوریس انجام می شود. چرا؟ چون زمانی که از ضحامت و سایز لابیاها کاسته می شود بزرگی هود کلیتورال بیش از اندازه به چشم می آید و باید از خحم آن نیز کاسته شود.این جراحی در واقع برداشتن پوست های ضخیم و اضافی دور کلاهک کلیتوریس می باشد. بنابراین باید بدانید هم جنبه زیبایی آن را می توانید دریافت کنید و هم اینکه رضایت جنسی بیشتری در طول رابطه داشته باشید. این روش به عنوان بهترین راه درمان شناخته می شود که شما قادر هستید از آن استفاده کنید.

⭐️ اما چرا در برخی از جراحی ها  لابیاپلاستی باعث کاهش حس جنسی می شود ؟

در بخش لابیاها علاوه بر ناحیه کلیتوریس که سبب تحریک جنسی می گردد ، غدد لنفاوی متعدد وجود دارد که در زمان جراحی دکتر لابیاپلاستی نه تنها باید این جراحی را با ظرافت انجام دهد ، بلکه باید به آناتومی بدن به طور کامل آشنا باشد تا آسیبی به ناحیه تناسلی واژن وارد نشود .

برخی از اشخاص با عدم آگاهی به دکتر زنانی مراجعه می کنند که در این خصوص نه تنها دانش ندارد بلکه از مهم بودن این جراحی آگاهی ندارند و ممکن است به بخش های عصبی آسیب وارد نماید که این امر سبب کاهش میل جنسی می شود . البته این را باید گفت احتمال دارد در بعضی افراد جای برش ها تا چند وقت بعد از جراحی بی حس باشد که کم کم از بین می رود و این امری طبیعی است به مانند خانم هایی که جراحی سزارین می کنند و خط بخیه آنها تا مدتی بدون حس می شود.

⭐️ توضیحات دکتر زارع پور در خصوص تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی

در بخش روی لابیاها شبکه عصبی وجود دارد که جراح باید به آن دقت نماید ، تا با تکنیک جراحی و تبحر می تواند عمل لابیاپلاستی را انجام دهد تا روی بخش های عصبی تاثیر نداشته باشد ، انجام تکنیک صحیح نه تنها سبب کاهش میل جنسی نمی شود بلکه با برداشته شدن چین های اضافه و بخش هایی که کلیتوریس را پوشانده است ، سبب افزایش میل جنسی می شود .

⭐️ نکات مهم در مورد لابیاپلاستی

۱- برای دختران زیر ۲۰ سال (به دلیل وابستگی رشد لابیاها به بلوغ جنسی) و خانم های بالای ۵۰ سال (به دلیل کندی و مشکلاتی در ترمیم و بهبود) توصیه نمی گردد.

۲- به دلیل خونریزی زیاد واژن در هنگام زایمان، عمل زیبایی لابیاها باید دو ماه پس از زایمان صورت گیرد.

۳- به لطف استفاده از تکنیک های بسیار پیشرفته و شیوه های بی حسی در چندین مرحله، جراحی لابیاها کاملا بدون درد می باشد.

۵- حدود ۴ هفته پس از انجام عمل و در صورت بهبودی کامل بخیه ها، ایجاد رابطه ی جنسی بلامانع است.

۶- در صورتی که تیرگی واژن در ناحیه لابیا ماژور باشد، این عمل در جهت رفع آن مؤثر نیست و باید از لیزر مونالیزا تاچ استفاده نمود.

۷- این عمل برای خانم های باردار (به دلیل بی حسی عمومی و آسیب به جنین، بزرگ شدن موقتی لابیاها و تغییر شکل موقتی لابیاها موقع زایمان)، خانم های با زگیل یا تبخال تناسلی (به علت افزایش تعداد آنها)، زنانی با عفونت و زخم های درون واژن اصلا مناسب نمی باشد.

۸- عوارض پس از انجام لابیاپلاستی مانند تورم بعد از لابیاپلاستی در ناحیه ای که تحت جراحی بوده است موقتی و کوتاه مدت می باشند.

⭐️ چکیده ی مطلب

لابیاپلاستی روشی است که امروزه به دلایل زیبایی یا راحتی زنان صورت می گیرد و در آن قسمت های اضافی لابیاها برداشته می شوند. این عمل زیبایی بدون درد بوده و هیچ گونه تأثیر منفی روی میل جنسی ندارد ولی برای تمامی افراد نیز مناسب نمی باشد. در حال حاضر این عمل زیبایی به چندین روش صورت می گیرد که انجام عمل لابیا با لیزر خونریزی نداشته و بدون نیاز به بخیه می باشد