لابیاماژورپلاستی نوعی جراحی را توصیف می کند که به کاهش یا تغییر شکل لب های بزرگ واژن می پردازد. لب های بزرگ یا “لب های بیرونی” ولو در قسمت ورودی واژن قرار گرفته و حاوی موی شرمگاهی بر روی یک پد چرب از بافت چربی است که وظیفه آن محافظت می باشد. بافت نرم ناحیه تناسلی از فشارهای خارجی جلوگیری می کند. با روند پیری به دلیل از دست دادن چربی و تغییر کیفیت یا رنگ پوست، تغییراتی در لابیا ماژور دیده می شود. عمل زیبایی لابیا ماژور برای کاهش یا تغییر شکل لابیا ماژور انجام می شود تا نگرانی های مربوط به زیبایی ظاهر یا ناراحتی جسمی مرتبط با فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری رفع شود. این جراحی شامل برداشتن هلال قسمت های داخلی پوست از هر یک از لب ها و یا افزایش حجم چربی است که از طریق لیپوساکشن، چربی از ناحیه دیگری از بدن به لابیا منتقل می شود.

⭐️ لابیاماژور و یا لابیا مینور در کدام بخش از دستگاه آلت تناسلی زنان قرار دارد؟

خیلی از خانم ها دقیقا نمی دانند که اسم اجزای آلت تناسلی شان چه نامی دارد و لابیا کجاست، حتی اصلا ظاهر این قسمت برایشان مهم نیست و شاید تنها هر از چند گاهی به شیو کردن این قسمت بپردازند.

و اما بالعکس

خیلی از خانم ها هم هستند که ظاهر این قسمت برای آنها بسیار حائز اهمیت است . باید بدانید ظاهر این منطقه در هر شخصی متفاوت است . شما تنها زمانی می توانید از ظاهر این قسمت ایراد بگیرید که واقعا شکلی غیر نرمال داشته باشد ، یا از لحاظ فیزیکی شما را آزار می دهد  و یا اینکه اعتماد به نفس شما را به قدری پایین آورده باشد که رابطه جنسی شما را مختل کرده باشد. اما در ابتدا در شکل زیر ببینید که لابیا مینور و لابیا ماژور تا چه اندازه در ظاهر و نمای بیرونی آلت تناسلی شما نقش دارند.

 

⭐️ لابیا مینور

لابیا مینورها که در بین دو لابیا ماژور قرار دارند ممکن است به دلایل مختلف مانند افزایش سن ، عوامل ژنتیکی ، ورزش کردن و … به یک یا چند مشکل مانند ظاهر چروک خورده ، سایزبزرگ ، عدم تقارن و آویزان بودن دچار شوند. که با جراحی زیبایی لابیا ماژور این مشکلات برطرف خواهند شد.

 

⭐️ لابیا ماژور چیست؟

دو لایه پوستی که از بخش پرینه تا بخش تپه ونوس استخوان شرمگاهی قرار دارد ، را لابیاماژور می گویند ، از وظایف لابیاماژورها می توان به حفاظت نواحی داخلی دهانه واژن و بخش های حساس داخلی دستگاه تناسلی بانوان اشاره کرد .

از جمله مشکلاتی که خانم ها در لابیاماژور خود دارند چروک های زیاد و کم حجم بودن آن است . البته این ها از شایع ترین معضلاتی هستند که خانم ها بیان می کنند . لابیاماژور ها هم ممکن است سایز بزرگ داشته باشند و به حالت آویزان در بیایند که در شکل زیر می توانید ببینید

لابیا ماژور بزرگ ، آویزان و چروک خورده

 

⭐️ علت بزرگ بودن لابیاماژور چیست؟

در برخی از بانوان فاصله لابیاماژور ها از هم زیاد است ویا دراین بخش افتادگی شدید وجود دارد ، که دراثر کاهش وزن شدید یا پس از زایمان طبیعی و یا به صورت ژنتیک این امر رخ داده است که از نظر ظاهری دستگاه تناسلی بسیار زشت می شود و این عوامل باعث می شود که شخص از نظر رابطه جنسی دچار مشکل شود و تمایلی به نزدیکی نداشته باشد.

همچنین فیلر در واقع تزریق چربی و یا تزریق ژل است که جراح زیبایی زنان برای ایجاد حالت پرکنندگی در لابیا ماژورها از آن استفاده می کند .

⭐️ در هنگام مشاوره جراحی چه انتظاری باید داشت؟

در طول مشاوره شما، جراح زیبایی زنان یک تاریخچه پزشکی کامل را به شما ارائه می دهد و در مورد نگرانی هایتان با شما صحبت می کند. وی همچنین پرینه شما را بررسی می کند و سپس می تواند در مورد این که آیا شما کاندیدای مناسب برای عمل جراحی لابیاماژورپلاستی هستید یا خیر، بررسی های لازم را انجام دهد و آن چه را که از نتایج جراحی شما انتظار دارد، توضیح دهد. وی همچنین در هنگام مشاوره از لابیا های شما عکس می گیرد. این بخش مهمی از فرآیند است و به شما اجازه می دهد اسناد قبل و بعد از عمل و همچنین یک بررسی مداوم از روند بهبودی را داشته باشید.

⭐️ عمل لابیاماژورپلاستی چقدر زمان می برد؟

Majoraplasty معمولاً حدود ۱ ساعت طول می کشد اما اگر همراه با سایر روش های اصلاح واژن انجام شود، مدت زمان جراحی بیشتر خواهد بود. نوع بیهوشی در این عمل بیهوشی عمومی یا Twilight Sedation همراه با بی حسی موضعی می باشد. بیهوشی عمومی بدان معناست که شما در حین عمل، خواب عمیقی خواهید داشت یا می توانیدTwilight Sedation همراه با بی حسی موضعی را درخواست کنید. Twilight Sedations به این معنی است که شما در حین عمل بیهوش نیستید اما آرام هستید و بی حسی موضعی باعث تسکین درد هنگام بیدار شدن می شود.این نوع عمل نیاز به ماندن در بیمارستان به مدت طولانی ندارد و می توانید سریع مرخص شوید.

⭐️ چه کسی کاندید مناسبی برای عمل جراحی لابیاماژورپلاستی است؟

بیماران ایده آل برای عمل جراحی لابیاماژورپلاستی کسانی هستند که از بزرگ شدن یا تغییر شکل ظاهری لب های بزرگ به دلیل روند پیری یا کسانی که دارای لب های نامنظم هستند، ناراضی می باشند. اگر از بزرگ شدن لابیا در حین مقاربت یا فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری یا حتی پوشیدن لباس تنگ ناراحتی دارید،عمل زیبایی لابیا ماژور نامتقارن ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد.همچنین اگر احساس ناراحتی می کنید و یا از ظاهر بدنی خود احساس نارضایتی دارید، می توانید به این عمل فکر کنید.

 

⭐️ عوارض جراحی لابیاماژورپلاستی (Majoraplasty) چیست؟

به طور کلی، این جراحی زیبایی کاملاً ایمن است زیرا افراد سالم و متناسب به دنبال بهبود وضعیت ظاهری هستند. خطرات عمومی هر جراحی شامل خونریزی بیش از حد، واکنش به هر یک از داروها (از جمله بیهوشی)، عفونت، بهبودی ضعیف یا جای زخم بیش از حد است. بروز چنین عوارضی به سیگار کشیدن، وضعیت سلامت عمومی و همچنین بهبودی بعد از عمل بستگی دارد. پزشک درمورد مشاوره و همچنین تکنیک ها و داروهایی که می توانند خطرات را به حداقل برسانند و همچنین در مورد تمام خطرات و عوارض با شما صحبت خواهد کرد. با این حال خطرات و عوارض خاص مرتبط با عمل لابیا ماژور می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • خونریزی طولانی مدت
  • عفونت
  • عدم تقارن
  • تأخیر در بهبودی
  • هماتوم

 

⭐️ مراقبت از زخم ها بعد از جراحی لابیاماژورپلاستی

در مورد مراقبت از بخیه ها، زخم ها و غیره به شما دستورالعمل های دقیق ارائه می شود. ممکن است بعد از عمل ترشح یا ترشحاتی داشته باشید که ممکن است در هفته اول بعد از جراحی مجبور به استفاده از نوار بهداشتی باشید. داروهایی که در دو روز اول پس از جراحی به این ناحیه زده می شوند، در کنترل تورم و تسکین درد مفید هستند.

سایر توصیه های اصلاح سبک زندگی بعد از جراحی به مدت شش تا هشت هفته پس از عمل رعایت شود که شامل پوشیدن لباس گشاد و پرهیز از لباس زیر تنگ و نپوشیدن شلوار جین یا لباس تنگ دیگری است،که ممکن است باعث مالش به قسمت جراحی شده، شود.

⭐️ مرخصی بعد از عمل

اکثر بیماران پس از جراحی لابیاماژورپلاستی تقریباً به یک هفته مرخصی از محل کار خود احتیاج دارند اما این امر به نوع کار و سطح فعالیت بدنی مورد نیاز بستگی خواهد داشت. برای بهبودی ناحیه، زمان لازم است و برای ۴-۶ هفته بعد از جراحی، باید از انجام فعالیت های جنسی یا سایر فعالیت های بدنی مانند بلند کردن اجسام سنگین و استفاده از تامپون برای جلوگیری از عوارض بعدی، خودداری کنید.

⭐️ چه زمانی نتایج لابیاماژورپلاستی را مشاهده خواهید کرد؟

در عرض ۶ هفته متوجه نتایج قابل مشاهده خواهید شد. با بهبود تورم و کبودی که ممکن است تا ۶ ماه طول بکشد، نتایج بیشتری قابل مشاهده خواهد بود.پزشک، شما را یک هفته بعد از عمل می بیند و سپس پیگیری های بعدی را با توجه به نحوه بهبودی سازمان می دهد.

 

⭐️ اثرات لابیاماژورپلاستی برای چه مدت ادامه دارد؟

اثرات جراحی لابیاماژورپلاستی طولانی مدت است.

⭐️ هزینه تقریبی این عمل جراحی چقدر می باشد؟

هزینه ها بسته به آن چه برای درمان فردی شما لازم است، همچنین پیچیدگی و مدت زمان مورد انتظار جراحی و این که آیا سایر روش های جراحی درمانی واژن انجام می شود یا خیر، متفاوت خواهد بود. پزشک شما در زمان مشاوره با شما درمورد این موضوع گفتگو خواهد کرد و تیم وی تخمین هزینه دقیق پس از ویزیت را به شما ارائه می دهد.