⭐️ لابیاپلاستی و کمک به درمان برخی از بیماری هایی بانوان

معمولا در خانم ها بیشترین هدف از انجام جراحی لابیاپلاستی اهداف زیبایی می باشد اما مواردی هم وجود دارد که می تواند به درمان برخی از ببماری ها کمک کند که به آنها اشاره مختصری میکنیم:

⭐️ بیماری لیکن اسکلروزیست

• بیمار مبتلا به  لیکن اسکلروزیست  با یک سری چین های ژنیتال  درگیر می شود. در این بیماری که پیش رونده هم هست فرد دچار خارش مزمن می شود. گاها فرد احساس می کند که به علت عفونت های قارچی و یا حساسیت های دیگر می باشد و اقدام به درمان این عارضه می نمایند. ولی از این درمان ها فرد پاسخی دریافت نمی کند. در این بیماری پوست فرد نازک شده و برای فرد آزار دهنده است. در این گروه از افراد درمان خاصی را نمی توان پیشنهاد کرد. زیرا این گروه از افراد باید به مدت بسیار طولانی داروهای هورمون مصرف نمایند. این درمان هورمونی شامل داروهای استروژنی و کورتونی که امکان دارد این نوع از درمان برای همه بیماران نتیجه مطلوبی را به همراه نداشته باشد. این عارضه  ممکن است در همه رده های سنی مشاهده شود. حتی در دخترانی که قبل از سن بلوغ هستند. این بیماران می توانند با جراح لابیاپلاستی در رابطه با بیماری خود مشورت کنند.

⭐️ ویتیلیگو

• بیماری های دیگر مانند ویتیلیگو می باشد که در واقع یکی از مناطقی که بیشتر تحت تاثیر این عارضه قرار می گیرد، لابیا ها هستند. ویتیلیگو  همان بیماری لک و پیس است. بیماری ویتیلیگو و لابیاپلاستیاین بیماری باعث سفید شدن کامل پوست می شود و هیچ گونه درمان قطعی ندارد. این گروه از افراد می توانند با انجام جراحی پلاستیک و لابیاپلاستی در ناحیه واژینال این مشکل ظاهری در ناحیه تناسلی را برطرف کنند.

⭐️ وولو داینیا (Vulvodynia) احساس درد در آلت تناسلی

• . وولو به قسمت لبه ها و ناحیه های خارجی ژنیتال گفته می شود. افراد مبتلا به وولوداینیا، بدون داشتن هیچ گونه علت و دلیلی درد در قسمت خاصی از ناحیه ژنیتال را احساس می نمایند. احساس درد ممکن است در نزدیک قسمت های داخلی و یا لابیا مینور و ماژور باشد و  در زمان ایجاد رابطه جنسی  این درد بیشتر شود.بیماری درد در ناحیه تناسلیبروز این درد هیچ گونه ربطی به   عفونت ها و وجود ضایعی خاص ندارد.این بیماران دارو ها و مسکن های خاصی را مصرف می کنند تا استرس و دردشان کم شود. این نوع از درمان پاسخ قطعی به فرد نمی دهد. در این شرایط افرادی که دارای درد در ناحیه وولوی شدید هستند، می توانند با انجام جراحی لابیاپلاستی از میزان این درد به طور چشم گیری بکاهند.

⭐️ ترنس سکشوال ها

• این افراد ممکن است در قسمت ناحیه تناسلی خود مشکلات ظاهری داشته باشند و یا تمایل دارند آلتشان کاملا زنانه باشد که در واقع جراحی واژینوپلاستی برای این دسته افراد پیچیدگی هی خاصی دارد و انجام جراحی لابیاپلاستی نیز می تواند برای آنها انجام بگیرد.

⭐️ وستیبول ایزس

• وستیبول ایزس به برجستگی های سطح دهانه ورودی واژن اطلاق می شود که این برجستگی ها می توانند بر روی سطح خارجی لابیا ها نیز گسترش پیدا کنند و باعث احساس درد در این نواحی می شود این برجستگی ها بسیار زیر است که ممکن است با زگیل تناسلی اشتباه گرفته شود. این نوع از برجستگی ها به راحتی توسط متخصص زنان قابل تشخیص است.
    فرد دچار خارش می شود و این برجستگی ها با کرم ها و داروها و خوراکی ها قابل درمان نیست. این نوع از برجستگی ها را می توان با کمک لیزر ها سوزاند. با این حال ممکن است با کمک این روش نتوان این برجستگی را برطرف کرد. با انجام جراحی لابیاپلاستی در این گروه از افراد می توان به راحتی از میزان این برجستگی ها کاست و بعد از آن اقدام به انجام جراحی زیبایی واژن نمود.