⭐️ لابیاپلاستی

ناحیه تناسلی بانوان از بخش های مختلفی تشکیل شده است ، بخش فرج از لبه های درونی ، لبه های بیرونی واژن و بخش مجرای ادرار و کلیتوریس تشکیل شده است ، زمانی که کلیتوریس بیش از حد بزرگ باشد و یا لبه های واژن بیش از حد افتاده باشد ، شخص دچار اختلال احساسی می گردد ، این اشخاص حتی در زمان انجام حرکات ورزشی و یا در زمان مقاربت جنسی  به دلیل بزرگ و نامتقارن بودن لابیاها احساس ناراحتی می کنند ، حال این سوال ایجاد می شود که برای رفع این مشکل باید چیکار کرد ؟ آیا راه حلی برای حل این مشکل وجود دارد ؟ دکتر زارع پور جراح زیبایی زنان به این بانوان جراحی لابیاپلاستی را پیشنهاد می کند .

⭐️ جراحی لابیاپلاستی چیست ؟

به کمک عمل لابیاپلاستی می توان ، لبه های بزرگ واژن ، نامتقارنی لبه های واژن را اصلاح کرد ، زمانی که جراح چین و چروک اضافه کلیتوریس را برمی دارد نه تنها زیبایی دستگاه تناسلی ایجاد می شود بلکه بانوان لذت جنسی بیشتری را تجربه می کنند .

یکی از بیماران دکتر زارع پور تجربه عمل لابیای خود را بازگو کرده است که می توانید از آن مطلع شوید.

عزیز چند روز از عمل لابیاپلاستی شما می گذرد؟

مراجعه کننده

هفته گذشته برای ویزیت اول نزد شما مراجعه کردم ، الان برای ویزیت دوم نزد شما مراجعه کردم

در خصوص درد لابیاپلاستی هنگام عمل خیلی از مراجعه کنندگان عزیز سوال می کنند ،  لطفا در خصوص درد هنگام عمل نظرتون بفرمایید ؟

توی طول عمل که اصلا چیزی رو متوجه نمی شدم  . خیلی استرس و اضطراب داشتم ، که در زمان تزریق آمپول بی حسی درد داشته باشم ، اما خداروشکر درد نداشتم . بعد از اینکه بی حسی آمپول ها از بین رفت جای بخیه ها درد داشتند ولی من هر 8 ساعت یک بار  مسکن می خوردم  و درد از بین می رفت. وقتایی هم که فعالیتم زیاد می شد احساس درد بیشتری داشتم به نظرم حتما باید یک روز اول استراحت مطلق رو داشته باشیم .

برای اینکه لابیاپلاستی انجام بدید چند روز از محل کارتون مرخصی گرفته بودید؟

من برای این عمل سه روز مرخصی گرفته بودم . که به نظرم خودم دو روز هم کافی بود . روز اول که کلا استراحت کردم . روز دوم حرکت داشتم و همه کارهای خودم رو انجام دادم. روز سوم توانایی اینکه برم محل کارم رو داشتم ولی دیگه مرخصیمو از قبل گرفته بودم : ))

بعد از عمل لابیاپلاستی احساس درد داشتین ؟

مراجعه کننده

وقتی که از مطب رفتم تا یکی دوساعت دچار سوزش بودم ، ولی وقتی که توصیه های شما و مصرف مسکن ها و داروها رو داشتم ، دردم از بین رفت ، تا سه روز استراحت نسبی که بهم توصیه کردین انجام دادم ، خشک کردن واژن با سشوار بعد از هربار دفع ادرار انجام می دادم ، یکم ترس عفونت بعد از عمل داشتم که خداروشکر با انجام مراقبت های پس از عمل لابیاپلاستی دچار عفونت پس از عمل نشدم .

خونریزی بعد از عمل لابیاها تا کی ادامه داشت ؟

در ساعت های اولیه بعد از عمل داشتم ، خونریزی کمی داشتم  و تا  دو روز خونابه ها وجود داشتند. اما بعد از اینکه بخیه ها کم کم جوش می خوردند خونابه ها هم از بین رفت.

توصیه شما به دوستانی که می خواهند لابیاپلاستی انجام بدند چی هست ؟

من خیلی ترس از عمل داشتم و می ترسیدم که خیلی درد داشته باشم اما دردش قابل کنترل بود ، اگر ترس بعد از عمل دارند ، جای نگرانی نیست چون این جراحی برعکس خیلی از مواردی که بیان می شه ترس نداره ، مراقبت های بعد از عمل همونطور که شما گفتید خیلی مهم هستش ، اگر مثل من بچه دار هستند در روز اول از مادر و یا عزیزی بخواهند که کمکشون کنه  بعدش کم کم کارهای خونه یا سرکار انجام بدند .